به رنگ لاله

جایی برای با هم بودن

به رنگ لاله

جایی برای با هم بودن

به رنگ لاله

این وبلاگ سعی دارد با معرفی سرزمین و فرهنگ بختیاری به عنوان یکی از کهن ترین ایل های ایران زمین آن را در حد توان به بازدیدکنندگان عزیز بشناساند.
در همین راستا به معرفی مکان های دیدنی حوزه های بختیاری نشین و همچنین آداب و رسوم ایل کهن بختیاری در حد توان گرداننده وبلاگ می پردازد.البته به فراخور زمان و مناسبت های ملی و مذهبی نیز مطالبی برای بازدیدکنندگان وبلاگ گذاشته خواهد شد.
امید است که این خدمت کوچک مورد قبول طبع بزرگ شما هم وطنان و هم تباران بازدیدکننده واقع گردد.
برای هر چه بهتر شدن آن ما را از دیدگاه های سازنده خودتان محروم نکنید.

آخرین نظرات
نویسندگان

شیر سنگی

يكشنبه, ۲۷ فروردين ۱۳۹۱، ۱۱:۰۸ ب.ظ

برد شیر یا شیر سنگی نمادی است که بر قبر مردان بزرگ ایل بختیاری گذاشته می شد. و نماد قدرت و بزرگی بود. بر روی شیر سنگی معمولا علاوه بر نام فرد معمولا نقش های  شمشیر یا تسبیح حکاکی می شد. این نماد را در اکثر قبرستان های قدیمی بخصوص در مناطق عشایر نشین ایل بختیاری می توان دید.

تصاویری از شیر سنگی در مناطق بختیاری


  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۱/۰۱/۲۷
  • ۲۶۹ نمایش
  • آرپناهی

نظرات (۱)

  • انجمن نویسندگان هنر بختیاری
  • سلام بر همتبار ارزشمند سرزمین زاگرس

    پایگاه اطلاع رسانی هنر بختیاری در راستای ایجاد فضایی کامل برای کلیه دوستداران بختیاری در بخش هنری قسمت های مختلفی را فراهم خواهد آورد.

    در سایت هنر بختیاری امکان دسترسی به مقالات و مطالبی شامل: هنرهای بختیاری، بیوگرافی هنرمندان بختیاری، مصاحبه با هنرمندان بختیاری، اخبار و گزارشات هنری بختیاری، اخبار جشنواره ها و فستیوال های هنری بختیاری، آشنایی با مکاتب هنری بختیاری و ... وجود دارد که علاقمندان می توانند اطلاعات جامع و کاملی را در این زمینه ها کسب کنند.

    www.bakhtiariart.com
    bakhtiariart@yahoo.com
    facebook.com/bakhtiariart

    بی صبرانه منتظر نظرات سازنده شما عزیزان هستیم .

    با سپاس
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی