به رنگ لاله

جایی برای با هم بودن

به رنگ لاله

جایی برای با هم بودن

به رنگ لاله

این وبلاگ سعی دارد با معرفی سرزمین و فرهنگ بختیاری به عنوان یکی از کهن ترین ایل های ایران زمین آن را در حد توان به بازدیدکنندگان عزیز بشناساند.
در همین راستا به معرفی مکان های دیدنی حوزه های بختیاری نشین و همچنین آداب و رسوم ایل کهن بختیاری در حد توان گرداننده وبلاگ می پردازد.البته به فراخور زمان و مناسبت های ملی و مذهبی نیز مطالبی برای بازدیدکنندگان وبلاگ گذاشته خواهد شد.
امید است که این خدمت کوچک مورد قبول طبع بزرگ شما هم وطنان و هم تباران بازدیدکننده واقع گردد.
برای هر چه بهتر شدن آن ما را از دیدگاه های سازنده خودتان محروم نکنید.

آخرین نظرات
نویسندگان

غزلی از داراب افسر بختیاری

سه شنبه, ۱۳ اسفند ۱۳۹۲، ۱۲:۰۴ ق.ظ

 با  خیال تو چه سازم که به مو1 جنگ اِکُنه2

هی فشارم اِده3 و هی دِلُمه4 تنگ اِکُنه

این قدر اشگ5 بریزُم که دِلِت نرم آبو6

تا بفهمی که اَوَم7 رخنه مِنه8 سنگ اِکُنه

دل چی9 آینه خُمه10 دادُمت اما بِت11 اِگُم12

بی وفایی فقط ایی آییننه زنگ اِکُنه

چه کِنُم نِهله13 دلم از تو دیه14 دیر15 آبوم16

عزمم سست اِکُنه پای مُنه17 لنگ اِکُنه

بنگرین چند یو18 خین19 کِرده مِنه قلب مو که

چکه خین دِلُم پاک جُوَمه20 رنگ اِکُنه

سِر عشقه که به مو حرف نَزَیده21 یارم

مو اِفهمُم که دِلِس22 هی دِلُمه بَنگ23 اِکُنه

افسر از وضع خوس24 و خلق خدا دل تنگه

که چُنو25 وا26 خوس و وا بخت بَدِس27 جنگ اِکُنه

                                                         **داراب افسر بختیاری**




معنی فارسی کلمات:
1- من                2- می کند                   3- می دهد           4- دلم را                5- اشک          
   6- شود                          7- آب هم            8- درون
9- مثل                10- خودم (خودم را)        11- بهت               12- می گویم        13- نمی گذارد     14- دیگر
15- دور              16-
شوم                 17- من (من را)          18- این (ایشان)  19- خون            20 -پیراهنم (پیراهنم را)
21- نزده           22- دل+س: دلش      23- صدا                24-خودش              25- اینچنین        26- با                       27- بد+س: بدش




نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی