به رنگ لاله

جایی برای با هم بودن

به رنگ لاله

جایی برای با هم بودن

به رنگ لاله

این وبلاگ سعی دارد با معرفی سرزمین و فرهنگ بختیاری به عنوان یکی از کهن ترین ایل های ایران زمین آن را در حد توان به بازدیدکنندگان عزیز بشناساند.
در همین راستا به معرفی مکان های دیدنی حوزه های بختیاری نشین و همچنین آداب و رسوم ایل کهن بختیاری در حد توان گرداننده وبلاگ می پردازد.البته به فراخور زمان و مناسبت های ملی و مذهبی نیز مطالبی برای بازدیدکنندگان وبلاگ گذاشته خواهد شد.
امید است که این خدمت کوچک مورد قبول طبع بزرگ شما هم وطنان و هم تباران بازدیدکننده واقع گردد.
برای هر چه بهتر شدن آن ما را از دیدگاه های سازنده خودتان محروم نکنید.

آخرین نظرات
نویسندگان

ایبنا نیوز همچنان فیلتر...

دوشنبه, ۱۲ اسفند ۱۳۹۲، ۰۱:۲۲ ق.ظ
ایبنا نیوز،آژانس خبری بختیاری، در چند سال اخیر یکی از پربازدیدترین سایت‌های خبری تحلیلی حوزه زاگرس (چهارمحال‌و‌بختیاری، خوزستان، لرستان) و بختیاری بوده، که متاسفانه چند وقتی بدلیل فیلتر شدن از دسترس خارج است.

این پایگاه خبری که از پاییز 1386 کار خود را شروع کرده است و به پوشش خبری مناطق بختیاری می‌پرداخت از هفته های پیش بدلیل انعکاس و پوشش دادن اعتراضات قوم بختیاری که به سریال موهن "سرزمین کهن" برگزار شده بود، فیلتر شد.

در بحبوحه انتخابات ریاست جمهوری خرداد 1392 که سایت رجانیوز و چند سایت دیگر به دکتر محسن رضایی توهین کرده بودند، ایبنانیوز به این توهین ها انتقاد و اعتراض کرده بود که باعث شد، آن زمان نیز برای مدتی فیلتر شود، که دکتر محسن رضایی به این فیلتر کردن ایبنانیوز واکنش نشان داد.

به هر حال با اینکه دو سه هفته‌ای از پایان اعتراضات می‌گذرد، این پایگاه همچنان فیلتر است ومشخص نیست که مسئولین مربوطه با فیلتر کردن این سایت و ادامه دادن آن چه کمکی به رفع مشکل کرده‌اند؟ و آیا این کار خود، توهین دیگری نبوده است؟ البته در کشور ما مرسوم است که به جای حل کردن مسئله به پاک کردن صورت مسئله بپردازیم!

با این حال از مسئولین مربوطه می خواهیم که با رفع فیلتر کردن این پایگاه، ادامه کار این سایت و دسترسی دوستداران و مخاطبان آن را فراهم کنند.

پی نوشت:

1- سریال سرزمین کهن به کارگردانی کمال تبریزی،تهیه کنندگی محمد مسعود و نویسندگی علیرضا طالب‌زاده از شبکه سه پخش می شد. در این سریال نام یک خانواده سلطنت‌طلب، نوکیسه و زورگو، بختیاری انتخاب شده یود که هرچند عوامل سازنده فیلم ادعا می‌کردندکه این صرفا یک نام خانوادگی است و ارتباطی با قوم بختیاری ندارد اما با نشان دادن تصویر سردار اسعد بختیاری در خانه این خانواده معلوم شد که قصد آنها ربط دادن این خانواده به بختیاری‌ها است. اما این تمام ماجرا نبود و در قسمت سوم این سریال، یک فرد تودهای با نام اردکانی در مشاجره با مادر خانواده‌ای که بختیاری نام گداشته‌اند می گوید:« به چه چیز خودتان افتخار می‌کنید؟ به کدام اصل و نسب؟ به سرپاگرفتن سگهای انگلیسی و کاسه‌لیسی کنسول انگلیس؟ می‌خواهید فردا سر کلاس برای بچه‌ها قصه اینکه بختیاری‌ها چطور بختیاری شدند را بگویم» همچنین در سکانس‌های دیگری نیز دیالوگ‌ها به گونه‌ای بود، که لفظ بختیاری را به تمام بختیاری‌ها تعمیم می‌داد.

2-ایبنانیوز: www.ibnanews.ir

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۲/۱۲/۱۲
  • ۲۴۲ نمایش
  • آرپناهی

ایبنا نیوز

بختیاری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی